Turussa marssitaan hallitusta vastaan!

Keskiviikko 27.4.2016 klo 8.19

Aatteen ja ay-liikkeen vappu kokoaa yhteen Sipilän porvarihallituksen häikäilemättömiä toimia vastustavia voimia poliittisen kentän vasemmalta laidalta. Punaisessa työväenjuhlassa näytetään, ettei kansa hyväksy Sipilän koplan kurjistuspolitiikkaa, joka kurittaa niin opiskelijoita, työttömiä, eläkeläisiä, lapsiperheitä ja työntekijöitä – vain äveriäin kansanosa säästyy porvarihallituksen kepiltä.

"Maan porvarihallitus on näyttänyt, mitä oikeistopolitiikka todella tarkoittaa. Kyytiä ja kuritusta saavat kaikki muut, paitsi rikkaat. Vappumarssi on hyvä tilaisuus osoittaa kantansa hallituspolitiikkaa vastaan ja marssia sankoin joukoin tärkeiden asioiden puolesta: inhimillisyyden, rauhan ja tasa-arvon", sanoo Turun Vasemmiston puheenjohtaja Anna Mäkipää.

SKP:n puheenjohtaja JP Väisänen muistuttaa, että Suomi on Maailman Talousfoorumin tuoreimmassa kilpailukykyraportissa yhä Euroopan toiseksi kilpailukykyisin valtio.

”Työajan pidentämiseen tai palkkojen leikkaamiseen ei pidä suostua. Hallituksen toimet ovat räikeää tulonsiirtopolitiikkaa työntekijöiltä omistavalle luokalle. Porvarihallituksen temput eivät kohenna Suomen kansantaloutta, vaan hyödyttävät pelkästään rikkaita ja omistajia”, Väisänen linjaa.

Anna Mäkipää
Turun Vasemmiston pj.