Lasten tukeen Turussa lisättävä resursseja - lasten hyvinvoinnista pohja tulevaisuuteen

Perjantai 17.2.2017 klo 14.37

OAJ Turun teettämän kyselyn mukaan perusopetuslainmukainen lasten tuki ei toteudu kaikilta osin Turussa. Kysely suunnattiin 700 turkulaiselle opettajalle, ja sen mukaan tukea tarvitsevien lasten tilanne on huolestuttava turkulaisissa kouluissa ja päiväkodeissa.

Turun Vasemmisto vaatii, että riittävä tuki taataan niin varhaiskasvatuksessa, kouluissa kuin peruskoulun jälkeisissä oppilaitoksissakin. ”Turkulaisten päättäjien tehtävänä on varmistaa, että turkulaislapsille ja -nuorille on riittävästi tukea saatavilla. Kun lapsi saa tarvitsemansa tuen oikeaan aikaan, mahdollistetaan pohja oppimiselle myös tulevaisuudessa,” toteaa Turun Vasemmiston puheenjohtaja Anna Mäkipää.

Turun Vasemmisto muistuttaa, että erityisoppilaiden yhdistämistä muihin opetusryhmiin ei pidä käyttää säästökeinona, vaan yhdistäminen edellyttää ryhmäkoon pienentämistä. ”Kaikki muistavat yhdeksänkymmentäluvun laman lapsiin kohdistuneiden säästöjen hinnan, jota maksetaan vielä tänäänkin. On mahdollisuus toimia toisin ja varmistaa lasten ja nuorten hyvinvoinnin jatkuvan aina aikuisikään asti!”, sanoo Mäkipää.

Vasemmistoliiton kuntavaalikampanja jatkuu lauantaina 18. helmikuuta ympäri Suomea. Tuolloin kampanjoidaan paremman koulutuksen ja tasavertaisen varhaiskasvatuksen ja päivähoito-oikeuden puolesta. Turussa Vasemmistoliiton valtuutetut, luottamushenkilöt ja kuntavaaliehdokkaat jalkautuvat kampanjoimaan Halisten S-marketin eteen la 18.2. klo 10-12. Tarjolla hernekeittoa (myös kasvisvaihtoehto), kahvia ja keskustelukumppaneita.

Anna Mäkipää
Turun Vasemmiston pj.