Vasemmistoliiton Turun valtuustoryhmä: Sote-kiinteistöjen myynti lyhytnäköistä politiikkaa

Tiistai 4.12.2018 klo 9.58

Vasemmistoliiton Turun valtuustoryhmä katsoo, että Turun kaupungin sote-kiinteistöjen ja -tonttien tulee olla Turun kaupungin omistuksessa. Valtuustoryhmä äänesti sote-kiinteistöyhtiön myyntiä vastaan kaupunginvaltuuston kokouksessa maanantaina 3.12.

- Kaupassa myydään Turun keskusta-alueella sijaitsevia, sosiaali- ja terveydenhuollon palveluverkon kannalta keskeisiä toimipisteitä, kuten Turun kaupunginsairaala sekä useat terveysasemat ja palvelutalot. On aivan varmaa, että tarve näiden kiinteistöjen käytölle sosiaali- ja terveydenhuollon palveluiden tuotannolle tulee säilymään. Siksi on äärimmäisen lyhytnäköistä politiikkaa myydä näitä kiinteistöjä ja keskusta-alueella sijaitsevia tontteja ulkomaalaiselle kiinteistösijoitusyhtiölle, toteaa valtuustoryhmän puheenjohtaja Mervi Uusitalo

Aikaisemmin on valtuustossa jo päätetty, että odotetaan sote-uudistukseen liittyvien lakien hyväksymistä, ennen kuin myydään kaupungin omaisuutta. Jostain syystä tämä kaupungin varallisuuden ja veronmaksajien kannalta haitallinen ratkaisu haluttiin tuoda valtuuston päätettäväksi hätäisesti ja harkitsematta jo nyt.  Tämä on Vasemmistoliiton ryhmän mielestä lyhytnäköistä ja huonoa kuntapolitiikkaa.

Mervi Uusitalo