Kaikki tuki työtaisteluille!

Torstai 21.11.2019 klo 20:11

Postin ja Arkean päänavausyritykset vaihtaa työehtosopimuksia on estettävä. Muutoin työehtoshoppailu leviää kulovalkean tavoin. Valtio-omisteinen Posti leikkaa työntekijöidensä palkkoja sadoilla euroilla kuussa, kasvattaa työaikaa sekä lyhentää lomia. Turun kaupungin omistama Arkea huonontaa ammattilaistensa palkkoja, lomia ja eläkkeitä.

Arkea päätti vaihtaa työnantajaliittoa ilman yhteistoimintaneuvotteluita. Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL on jättänyt poliisille tutkintapyynnön siitä, onko Arkea rikkonut lakia päättäessään vaihtaa työnantajaliittoa ilman neuvotteluita työntekijäjärjestöjen kanssa.

21.11.2019 23:32  Tuuli Laihinen

Kyllä tietysti. Jokainen on palkkansa ansainnut elääkseen. Palkasta on myös ruuan ja vuokran jälkeen jäätävä käteen kunnon raha muuhun elämiseen. Tuen tietysti postllakkoa ja ihmettelen ammattiliittojen keskinäisiä riitelyjä. Ehkä Teknisten liiton Riku Aallollaja Turkka Lehtosella on liian kovat palkat. Työläinen unohtuu. Riitely liittojen jäsenistä lisäksi sotkee asioita. Tuuli

Kommentoi kirjoitusta

Nimi:*