Kuntavaaliehdokkaat

Turun Vasemmiston 2017 kuntavaaliehdokkaat.
2 Aalto, Laura opiskelija
3 Abi Mosleh, Maher (sit.) hitsaaja
4 Ahlgren, Tero HuK, opiskelija Kotisivu Facebook 33-vuotias humanisti, opiskelija- ja asukasaktiivi, sekä Itä-Turun Vasemmistoliiton varapuheenjohtaja. Keskeiset vaaliteemani ovat kohtuuhintainen mutta samalla laadukas asuminen, sosiaalisesti reilu koulutuspolitiikka sekä päätäntävaltaa kaupunkilaisille hajauttava lähidemokratia.
5 Akkila, Ida opiskelija Blogi Facebook Twitter Instagram
6 Allahmoradi, Mohammadamin opettaja Facebook
7 Andersson, Li kansanedustaja, riksdagsledamot Kotisivu Facebook Twitter Instagram
8 Anttila, Piritta lähihoitaja Facebook 41v lähihoitaja. Oikeus hyvään terveydenhuoltoon ja sosiaalipalveluihin kaikille.
9 Arosuo, Heli S2 -opettaja, globaalikasvatuksen koordinaattori Facebook
10 Autiosuo, Oskari yrittäjä, avainasiakaspäällikkö Kotisivu Facebook Reippaan ja positiivisen asenteen omaava, täyden kympin ehdokas! Elämänkokemus ja käytännönläheisyys ovat asioita jotka vievät tätä kaveria eteenpäin. Mennään eikä meinata!
11 Backman, Inkeri sosiaaliohjaaja
12 Blomqvist, Nana doktorand, projektkoordinator Kotisivu Blogi Facebook Twitter
13 Blomqvist, Seppo KTM, ekonomi Sähköposti Palvelut kuntoon; julkisia sosiaali- ja terveyspalveluja on tehostettava, saatavuus turvattava kaikille riippumatta varallisuudesta. Peruspalvelujen hintoja ei saa korottaa. Sote -uudistusta vielä kehitettävä ja parannettava ennen toteuttamista. Ennaltaehkäisy tuo säästöjä ja synnyttää parempaa elämänlaatua. Turun ympäristö- ja joukkoliikenne paremmaksi. Edullisia vuokra-asuntoja ja liikuntapaikkoja lisää Turkuun. Maahanmuuttajien kotouttamiseen toimia työllistämisen edistämiseksi.
14 Dellinger, Misha sihteeri Twitter
15 el-Khatib, Amro opiskelija Kotisivu Facebook
16 Fredriksson, Antony FT, Filosofian tutkija Olen alunperin kotoisin Helsingistä, mutta olen kotiutunut Turkuun viimeisen 20 vuoden aikana. Tällä hetkellä työskentelen tutkijana Åbo akademiin filosofian laitoksella. Kirjoitan tiedosta, näköaistista ja kuvista, tarkemmin sanoen tutkin meidän havaintokyvyn roolia tiedon luomisessa. Olen opettanut, luennoinut ja kirjoittanut viimeisen viidentoista vuoden ajan. Lähinnä aiheinani on ollut visuaalinen kulttuuri, näkeminen ja meidän suhde eri taiteenmuotoihin.
17 Graham, Tanja yhteiskuntatieteiden kandidaatti
18 Haapanen, Aki putkiasentaja Kotisivu Facebook
19 Haapanen, Sasu kokki, kulttuurituottaja (Humak) Kotisivu Facebook Olen 35-vuotias ravintola-alan pääluottamusmies, ammattiyhdistysaktiivi ja reilun työn puolestapuhuja. Ammatiltani olen kokki ja muulta koulutukseltani kulttuurituottaja. Tärkeimpiä teemoja kuntavaaleissa minulle ovat lapsiin ja nuoriin kohdistuneiden leikkausten torjuminen, kompromissiton koulutustakuu ja hiilineutraali Turku. Kotikaupunkimme pitää olla aktiivinen ja innostava paikka elää, missä harrastus- ja kulttuuripalvelut ovat arkipäiväämme!
20 Halmesmaa, Anita (sit.) yo-merkonomi Facebook Toimin vapaaehtoisena Diakoniatyön Karderoopissa, josta apua saavat ns. turvaverkon läpi pudonneet ja se on asia mikä voi tapahtua kenelle hyvänsä. Lapsissa on tulevaisuus ja heidän koulutukseensa on panostettava ei karsittava. Vanhukset ovat rakentaneet nykyisyyden, joten turvataan heille arvokas arki ja inhimillinen laadukas hoito. Työttömien tilanne on saatava paremmalle tolalle, ei heitä syyllistäen, vaan luoden uutta esim. pienyritysten työllistämismahdollisuuksia parantaen.
21 Hannula, Eila ompelija, eläkeläinen Sähköposti Olen 65 v eläkeläinen. Työurani aikana olen toiminut ay-aktiivina ja minulla on ollut luottamustoimia niin työpaikka- kuin liittotasollakin. Nyt haluan lähteä vaikuttamaan valtuustoon parempien palvelujen puolesta Turkuun. Olen TVT:n hallituksen jäsen. Ja vedän ammattiosaston eläkeläisten ryhmää.
22 Harini, Shanti kasvatustieteen maisteri Facebook
23 Heikkilä, Pasi levyseppä
24 Hersi, Muhiadin opettaja, insinööri
25 Hovirinta, Mirja kätilö, eläkkeellä
26 Hovirinta, Tauno teknikko, eläkkeellä Kulttuurialan asiantuntija, teatteri- ja kulttuurillautakunnan jäsen yht. 20 vuotta. Harrastajanäyttelijä edelleen. Turku Energia oy:n hallituksen varapuheenjohtajana 10 vuotta. Perehtyneisyys kauppa- ja teollisuusministeriön alan osakeyhtiölainsäädäntöön.
27 Huhtanen, Raimo asessori, eläkkeellä
28 Huotari, Teemu valtiotieteiden maisteri
29 Hännikkälä, Noora yliopisto-opiskelija
30 Issakainen, Juha tuotekehityskemisti Facebook Laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalveluiden tasapuolinen tarjoaminen ilman terveyskeskusmaksuja on tärkeimpiä hyvinvointia tukevia asioita. On kehitettävä kestäviä joukko- ja kevyenliikenteen ratkaisuja!
31 Jalkanen, Pia valokuvaaja, KTM Facebook Pialle tärkeitä teemoja ovat lastensuojelu, perheiden tukeminen ja taiteenteon mahdollisuudet Turussa. Pian sydäntä lähellä ovat töidensä puolesta myös työllisyys- ja vammaispalveluiden toimivuus. Filosofina Pia uskaltaa kyseenalaistaa, hän toteuttaa visioitaan rohkeasti ja ennakkoluulottomasti.
32 Jormalainen, Joonas poliittisen historian opiskelija Facebook 24-vuotias yhteiskuntatieteilijä ja pätkätyöläinen. Olen toiminut Turun yliopiston vihreässä vasemmistossa, Åbo Gröna Vänsterissä ja Joukkovoima-liikkeessä. Terävimmät kärkeni ovat koulutuksen tasa-arvoistaminen sekä nuorten ja opiskelijoiden työllisyyden lisääminen. Pelkkä mahdollisuuksien tasa-arvo ei riitä!
33 Järveläinen, Jesse elintarviketyöntekijä Olen 40 v. Turkulainen. Työskentelen elintarvikealalla, ohessa toimin pääluottamusmiehenä ja omaan vuosien kokemuksen erilaisista luottamustehtävistä.
34 Kaleva, Heli (sit.) hoitaja Perheellinen, reilu, inhimillinen ja luotettava. Elämänarvot kohdillaan.
35 Kallio, Katri asiakasvastaava
36 Kallionpää, Riitta lähihoitaja Kolmen kissan kanssa Vähäheikkilässä vuokralla asuva ikäihmisten hoitaja. Ammatti lähihoitaja. Ikää 53 v.
37 Karvonen, Annika kääntäjä Blogi Facebook
38 Kiivanen, Mikael (sit.) opiskelija Facebook
39 Kivirauma, Joel professori Olen 64 vuotias erityispedagogiikan professori Turun yliopistossa. Käynnissä olevat tutkimukset käsittelevät maahanmuuttajanuorten koulutusta ja vammaisten ihmisten koulukokemuksia. Koulutus on sijoitus tulevaisuuteen, eikä tulevaisuudesta voi säästää, vaikka nykyinen hallitus niin kuvitteleekin. Turun ikuisuushankkeista vastustan toriparkkia ja haluaisin vielä nähdä ratikat liikenteessä. Itse liikun polkupyörällä 12 kuukautta vuodessa eli olen fillarikommunisti, kuten ministeri Timo Soini on meidät hallituksen virallisena edustajana nimennyt.
40 Koivisto, Wellu konepäällikkö
41 Korhonen, Veikko korjausrakentamisen opiskelija
42 Koski, Seppo asentaja, eläkkeellä
43 Koskinen, Raino yrittäjä
44 Kunnari, Pirkko rakennusmestari Facebook
45 Kunnari, Tony merkonomi
46 Kuuskoski, Anna-Maija VTM, päihdetyöntekijä
47 Kärkkäinen, Jukka lääketieteen tohtori, psykiatrian erikoislääkäri Olen lääkäri, joka on toiminut yli 40 vuoden ajan terveydenhuollossa erilaisissa tehtävissä kliinikkona, esimies-, hallinto- ja kehittämistehtävissä. Koulutukseni ovat lääketieteen tohtori, psykiatrian ja hallinnon erikoislääkäri ja oikeustieteen kandidaatti. Tällä hetkellä toimin ylilääkärinä Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselle ja lisäksi teen psykiatrina vastaanottotyötä. Poliittista kokemusta olen kerännyt mm. kaupunginvaltuutettuna sekä sairaanhoitopiirin hallituksen varapuheenjohtajana ja psykiatrian johtokunnan puheenjohtajana. Lisäksi toimin Suomen Psykiatriyhdistyksessä pääsihteerinä.
48 Laine, Jaana laboratorioanalyytikko (AMK), laatukoordinaattori Blogi Facebook Nelikymppinen, punkahtaen keski-ikäistyvä kolmen tyttären äiti ja laatukoordinaattori, jolle julkisten palveluiden puolustaminen, lähidemokratian edistäminen ja eriarvoistumisen ehkäiseminen o(li)vat motiiveina kuntapolitiikkaan lähtemiselle.
49 Laitinen, Elias projektitutkija, tohtorikoulutettava Kotisivu Blogi Facebook Twitter
50 Lappalainen, Emma (sit.) valtiotieteiden kandidaatti, opiskelija Olen 25-vuotias valtiotieteiden kandidaatti ja opiskelija. Olen Vasemmistoliiton kunnallisvaaliehdokas, sillä tahdon olla mukana luomassa aidosti tasa-arvoista, vihreää ja muutoksille avointa kaupunkia. Unelmieni Turussa palvelut ovat niitä tarvitsevien saatavilla, ja innokkaan, koulutetun nuoren väestön potentiaali otetaan tosissaan kaupunkia kehitettäessä. Kannatan erityisesti julkisella liikenteellä kulkeville, pyöräilijöille ja kävelijöille ystävällistä kaupunkisuunnittelua. Kulttuuri ja taide ovat minulle tärkeitä, ja tahdon että Turun ainutlaatuista kulttuuritarjontaa tuetaan jotta se voisi kehittyä entisestään.
51 Laurell, Isko (sit.) tarkastaja, yrittäjä
52 Lehtinen, Antti sekatyömies, ravintolatyöntekijä
53 Lehtonen, Mara (sit.) sisustusasentaja Facebook Olen 45 vuotias työssä käyvä perheen isä jonka perheseen kuuluu Vaimo ja kaksi lasta. Olen Meyerilla töissä konevarustelussa. Luottamustehtäviä minulla on osaston työsuojeluasiamies ja telakan ensimmäinen työsuojeluvaltutettu. Olen myös telakan työhuonekunnan jäsen, ammattiosaston 49 hallituksen jäsen ja sairaskassan varajäsen. Toimin myös Opetushallituksen tutkintotoimikunnassa työntekijän edustajana.
54 Lehtonen, Turja liittosihteeri Kotisivu Facebook Twitter
55 Lempinen, Diana keittiöapulainen Sähköposti
56 Lindfors, Jaakko lukion aineenopettaja Blogi Facebook Twitter
57 Lindh, Christoffer kock, student
58 Lindström, Ilkka tradenomi (BBA) Facebook Twitter
59 Linkinen, Tom filosofian tohtori Facebook Sähköposti pätkätyöläinen
60 Lundén, Merja kirjastonhoitaja Kotisivu Facebook Twitter Instagram 37-vuotias nuortenkirjastotyötä tekevä kirjastonhoitaja ja tiiminvetäjä. Haluaa tehdä Turusta entistä paremman paikan olla ja asua oikeudenmukaisen ja inhimillisen päätöksenteon kautta. Keskittyy Turun vetovoimatekijöiden parantamiseen, kirjasto- ja kulttuuripalvelujen kehittämiseen hyvinvoinnin tueksi ja puhuu julkisten palveluiden kunnallisen tuottamisen puolesta.
61 Lähteenmäki, Alpo teknikko, eläkkeellä Facebook
62 Lähteenmäki, Sari taloushallinnon tradenomi Facebook
63 Marttila, Lauri prosessinhoitaja Facebook
64 Mattila, Tea tulkki, kääntäjä
65 Merinen, Susanna toimistonhoitaja
66 Minkkinen, Arttu opiskelija
67 Mäkipää, Anna FM, pääsihteeri Kotisivu Facebook Twitter Työskentelen amisten pääsihteerinä Suomen ammattiin opiskelevien liitto - SAKKI ry:ssä. Toimin sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsenenä sekä Turun Vasemmiston puheenjohtajana. Ammattiliittoni hallituksessa olen vaikuttanut jo useamman vuoden. Politiikassa mukana olo on minulle oikeudenmukaisuuden ja ihmisten hyvinvoinnin edistämistä, liittyipä se sitten terveyteen ja hyvinvointiin, kaupunkilaisuuteen tai työelämään. Annan arvoa sille, että maailmaa muutetaan paremmaksi yhdessä ja asioita viedään eteenpäin niin, että kaikkia osapuolia kuullaan.
68 Niemi, Jyri opiskelija
69 Norontaus, Liisa restonomi (AMK), kanslisti Facebook Olen kahden alle kouluikäisen hurmurin äiti. Työskentelen Turun kaupungin avopalvelujen hallinnossa kanslistina/projektityöntekijänä. Töiden ohessa opiskelen Turun yliopistossa, tavoitteenani valmistua valtiotieteiden kandiksi kevään aikana ja lähivuosina toivottavasti myös maisteriksi. Aiemmalta koulutukseltani olen matkailualan restonomi. Vapaa-ajallani tanssin, luen ja remontoin vanhaa omakotitaloa.
70 Nummelin, Juri FM, kirjailija Kotisivu Blogi Facebook Twitter 44 vuotias kirjailija, kulttuuriaktivisti, filmihullu, isä ja puoliso.
71 Nurminen, Kimmo kulttuurintuottaja Facebook Kahden jo aikuistuneen lapsen isä. Avoliiton myötä kolme bonustytärtä. Kokee Vasemmistoliiton kuntavaaliohjelman lisäksi itselleen tärkeimmiksi asioiksi Turun kulttuurielämän tukemisen ja elävöittämisen entisestään, erityisesti kaupunkikulttuuritapahtumien osalta.
72 Oksanen, Riikka VTM, kulttuurituottaja Kulttuurituottaja ja valtiotieteiden maisteri. Toimii pienten puolesta. Hän on kasvatus- ja opetuslautakunnan jäsen, 1.varavaltuutettu, Turun Vasemmistoliiton Viherpunainen vasemmisto ry:n puheenjohtaja.
73 Pasanen, Ossi rakennusmies
74 Peltoniemi, Teuvo putkiasentaja
75 Pohjola, Laura koulutussihteeri, BA in human ecology Kotisivu Facebook Twitter
76 Polo, Tuomas kulttuurituottaja, muusikko Facebook Olen Kuusamosta kotoisin oleva Turkuun muuttaja. Turussa toimin kulttuurituottajana tuottaen festivaaleja ja musiikkiklubeja, julkaisen mm. turkulaisten pienien bändien levyjä ja toimin bändimuusikkona ja säveltäjänä. Poliittisesti Turussa olen toiminut nuorisolautakunnan varajäsenenä vuodesta 2012.
77 Pääkkönen, Tuukka putkiasentaja
78 Raekallio, Eva-Liisa kouluttaja, päätoimittaja Blogi Olen Attacin puheenjohtaja ja Hiekanjyvät- jäsenlehden päätoimittaja. Teen pätkätöitä kouluttajana, vedän historiankursseja. Olen Turun nuorisolautakunnan jäsen ja kiinteistöliikelaitoksen johtokunnan varajäsen. Olemme lautakunnassa toimineet nuorisotoimen säästöjä vastaan ja tehneet aloitteen nuorisovaltuustovaalien epätasaisen äänestysprosentin ja nuorten osallisuuden parantamiseksi. Turun pitää laittaa urakoiden kustannukset kuriin ja panostaa kuntalaisten lähipalveluihin.
79 Raita, Mika nuoriso-ohjaaja, ohjaaja
80 Rantala, Pekka ohjelmoija Facebook
81 Rantanen, Kaija FM
82 Rautee, Pekka opettaja, eläkeläinen
83 Rauvola, Max kokki Facebook
84 Riekki, Päivi merkonomi, palveluasiantuntija Kotisivu Facebook 54-vuotias merkonomi ja taloushallinnon ammattilainen. Asun Turun Raunistulassa ja perheeseeni kuuluu aikuinen tytär, poikaystävä ja pieni Venla-koira. Haluan olla juuri sinun puolestasi vaikuttamassa Turun kaupungin kuntapolitiikassa. Vahvuuksiani ovat koulutus, elämänkokemus, yli kolmekymmentä vuotta jatkunut työura kunta-alalla, palkka- ja henkilöstöhallinnossa. Elämänkokemukseni on karttunut myös 24-vuotiaan ihanan Fanny-tyttären äitinä.
85 Rinne, Pirjo VTM, fysioterapeutti Kotisivu Facebook Kokenut kuntapolitikko, Turun kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja. Sosiaali- ja terveysalan asiantuntija. Tinkimättömästi ahneutta vastaan.
86 Rintala, Markku raudoittaja Facebook Twitter Kuntavaaliehdokas. Rakennusalan ammattilainen, erikoistunut työsuojeluun ja ay-aktiivi. Luottamustehtäviä töissä, ammattiliitossa ja rak.alan työttömyyskassassa.
87 Räsänen, Taimi (sit.) ravintolatyöntekijä Facebook Työskentelen ravintola-alalla ja olen kahden kissan yksinhuoltaja. Olen yhdistysaktiivi ja kolmatta vuotta TST ry:n hallituksessa. TST ry on sosiaali- ja terveysalan yhdistys, jonka tavoitteena on lisätä vapaaehtoista yhteisöllisyyttä ja vähentää vähävaraisuudesta johtuvia ongelmia. Uskon kansalaisyhteiskuntaan, paikallisdemokratiaan ja turkulaisten oikeuteen asua turvallisessa ja tasa-arvoisessa kaupungissa.
88 Saajala, Veli-Matti työtön
89 Saarinen, Sauli levyseppä, eläkeläinen Vankan kokemuksen Turun kunnallispolitiikasta omaavana minulle on vuosien varrella rakentuneet laajat yhteydet kaupungin eri toimialojen henkilöiden kanssa. Hyvät henkilökohtaiset ihmissuhteet kaupunkiorganisaatiossakin ovat välttämättömiä yksittäisenkin turkulaisen asioita hoidettaessa.
90 Salminen, Jarto varastotyöntekijä
91 Saloniemi, Maisa kouluttaja, eläkeläinen Kotisivu Facebook Toimin yksinyrittäjänä ja olen yhdistysaktiivi sekä jäsenenä mm. vammaisneuvostossa. Haluan edistää niiden turkulaisten asioita, joiden on vaikea saada omia mielipiteitään kuuluviin. Tavoitteeni on, että Turussa on laadukas varhaiskasvatus ja koulutus, samoin ilmainen terveydenhoito. Turun päätöksenteko pitää olla avointa ja siinä ottaa huomioon esim. luontoarvot. ​Mottoni on: Ketään ei saa syrjäyttää.
92 Sandelin, Elina lastentarhanopettaja (ma.)Blogi Facebook Twitter Olen kaupunginvaltuutettu sekä kaupunkisuunnittelu- ja ympäristölautakunnan jäsen. Asun Varissuolla ja työskentelen lastentarhanopettajana. Lisäksi toimin mm. Itä-Turun Vasemmistoliiton puheenjohtajana sekä Vasemmistoliiton puoluevaltuutettuna. Poliitikkona olen ahkera ja periaatteellinen. Minulle tärkeitä asioita ovat mm. tasa-arvoinen koulutus, kunnalliset lähipalvelut, ympäristönsuojelu sekä rauhanpolitiikka.
93 Sumelius, Minna yhteisöpedagogi, kasviskokki Kotisivu Facebook Olen sydämeltäni aktivisti, uuden sukupolven arvoliberaali ja punavihreä sosialisti, intersektionaalinen ja luokkatietoinen feministi, intohimoinen järki-ihminen sekä vähemmistöjen ja vähempiosaisten puolestapuhuja. Haluan tehdä Turusta yhdenvertaisemman, demokraattisemman ja ympäristöstään vastuun aidommin kantavan kaupungin.
94 Sumell, Jere tradenomi, eläkeläinen Kotisivu Blogi Facebook Twitter Olen 33-vuotias turkulainen paljasjalkainen punavihreä IT-tradenomi, joka haluaisi Turusta viihtyisän asuinympäristön kaikille turkulaisille ikään, sukupuoleen, etniseen taustaan tai sosio-ekonomiseen taustaan katsoen. Lisäksi pidän arvossa monipuolisia kulttuuripalveluita, koulutusta ja sitä, että palvelut ovat siellä, missä ihmisetkin: Lähiöissä tai hyvien kulkuyhteyksien päässä. Lisäksi maksuton ja toimiva joukkoliikenne on perusasioita toimivassa kaupungissa.
95 Suojama, Niilo greenkeeper, eläkeläinen
96 Suojama, Niko (sit.) opiskelija Facebook
97 Suominen, Jari toimittaja Kotisivu Facebook Twitter
98 Tättilä, Laura opiskelija Facebook
99 Uusitalo, Mervi luokanopettaja Facebook Olen 44-vuotias luokanopettaja Turusta. Olen ollut kaksi kautta varavaltuutettuna ja kulttuurilautakunnassa, sielläkin varajäsenenä. Tärkeitä asioita kuntapolitiikassa ovat opetuksen eriarvoistumisen pysäyttäminen ja opettajien, terveydenhoitajien ja koulupsykologien ja kuraattoreiden riittävä määrä kouluissa. Lisäksi haluan kehittää joukkoliikennettä, monimuotoista kulttuurielämää sekä turvata lähipalvelut ja edistää tasa-arvoa. Olen yhteistyökykyinen ja sosiaalinen, ja minulla on paljon tietoa erityisesti opetusalasta ammattini myötä.
100 Yläneva, Lennu pääluottamusmies, fysioterapeutti 57-vuotias tehyläinen pääluottamusmies, fysioterapeutti. Julkisten palveluiden puolustaja, terveydenhuolto kärjessä. Sote-uudistuksessa tekijät ja asiakkaat keskiöön. Kestävä kehitys ja ympäristöarvot huomioitava.
101 Yrttiaho, Johannes FM, tiedottaja Blogi Facebook Olen Turun kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen. Pyrin toimimaan johdonmukaisesti vasemmistolaisen työväenliikkeen periaatteiden mukaisesti, pienituoisten etujen puolesta. Linja pitää!