Tapahtumakalenteri

Torstai 19.10.2017

Kunnallistoimikunnan kokous19.10.2017 18:00 - Metalli 49:n kokoustilat (os. Tuureporinkatu 17)
Turun Vasemmistoliiton kunnallistoimikunnan kokoukset ovat avoimia kaikille turkulaisille Vasemmistoliiton jäsenille.

Torstai 26.10.2017

Eriarvoistuva koulu -keskustelutilaisuus26.10.2017 18:00 - 20:00 - Majanummen toimitila (os. Hintsankuja 4)

Suomalainen koulujärjestelmä on pitkään tunnettu sen tasa-arvoisuudesta. Maksuton koulutus ja kaikille lapsille yhteinen peruskoulu on mahdollistanut työväenluokan lasten kouluttautumisen maistereiksi, pitänyt erot oppimisessa kohtalaisen pieninä ja osaamisen korkealla. Koulutuspolitiikan suunta näyttää kuitenkin muuttuneen.

Valtaa käyttäneiden oikeistohallitusten toimesta opetuksesta ja kouluilta on viime vuosina leikattu rankalla kädellä. Leikkausten ja muiden koulutuspoliittisten ratkaisujen myötä etenkin tietyissä suurissa kaupungeissa on havaittu ei-toivottua koulujen eriytymistä sekä oppilaiden välisen eriarvoisuuden kasvua. Mistä tämä johtuu?

Kuinka koulujärjestelmämme on eriarvoistunut? Millä tavalla tämä näkyy Turussa? Miten koulun eriarvoistuminen estetään?

Näistä ja muista ajankohtaisista koulua ja koulutusta koskevista kysymyksista keskustellaan torstaina 26.10. klo 18 Varissuolla Majanummen toimitilassa.

Mukana keskustelussa:

HERSI MUHIADIN
Turun kaupunginvaltuutettu, oman kielen opettaja

MERVI UUSITALO
Turun kaupunginvaltuutettu, luokanopettaja

JOHANNES YRTTIAHO
Turun kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen

RIIKKA OKSANEN
Turun kaupunginvaltuutettu, kasvatus- ja opetuslautakunnan jäsen, lukio- ja ammattiopetusjaoston puheenjohtaja

EMMA HOTAKAINEN
Kaarinan kaupungin varavaltuutettu, sivistyslautakunnan jäsen

JOEL KIVIRAUMA
Erityispedagogiikan professori

Keskustelua vetää kaupunginvaltuutettu, Itä-Turun Vasemmistoliiton pj. ELINA SANDELIN.

Tervetuloa mukaan keskusteluun!

Kahvitarjoilu.

Tilaisuuden järjestää Itä-Turun Vasemmistoliitto.

Tapahtuman kotisivut