Tapahtumakalenteri

Lauantai 8.12.2018

TerVas: Piknik-risteily - 100-vuotias Suomi8.12.2018

TerVas ry:n piknik-risteily "100-vuotias Suomi" lauantaina 8.12.

Ilmoittautumiset Mirja Hovirinnalle sähköpostitse osoitteeseen mirja.hovirinta(a)gmail.com.

Sunnuntai 9.12.2018

Vasemmisto Runosmäen joulumyyjäisissä9.12.2018 10:00 - 14:00 - Runosmäen nuorisotalo (os. Piiparinpolku 13)

Turun Vasemmisto mukana Runosmäen joulumyyjäisissä Runosmäen nuorisotalolla sunnuntaina 9.12. klo 10-14.

Tervetuloa keskustelemaan luottamushenkilöidemme ja muiden vasemmistotoimijoiden kanssa!

Maanantai 10.12.2018

Vegekurssi: Opi tekemään vegaaninen jouluateria!10.12.2018 17:00 - 21:00 - ITU ry:n keittiö (os. Hämeenkatu 28)

Täällä se taas on, Vipun suosittu vegekurssi! Tällä kertaa valmistetaan hieno jouluateria, tietenkin kokonaan vegaanisena. Mukaan voi tulla ensikertalaisena tai jo vähän kokeneempanakin. Kokkaamisen jälkeen jäädään syömään itsetehtyjä herkkuja.

-Alkuruokana vegaanista savulohta eli porkkalaa
-Pääruokana sinappihunnutettua nyhtökaurapaistia ja vegaanista lanttulaatikkoa
-Jälkiruokaksi vegesuklaakonvehteja
-Vegekurssin hinta 8 e, ruokailu sisältyy hintaan!

Kurssi pidetään Katariina Riipisen vetämänä ma 10.12. klo 17-21 ITU ry:n keittiössä (os. Hämeenkatu 28). Riipinen on kokannut aiemmin Luonto-Liiton tapahtumissa.

Ilmoittautumiset viimeistään 4.12. mennessä Eva-Liisa Raekalliolle (eraekallio@gmail.com) Kannattaa olla pian liikkeellä, mukaan mahtuu 12.

Järj. Viherpunainen vasemmisto (Vipu) ry

HUOM.! KURSSI TÄYNNÄ, KYSYNTÄ ON OLLUT KOVAA. KIITOS KIINNOSTUNEILLE!

Tapahtuman kotisivut

Torstai 13.12.2018

Kunnallistoimikunnan kokous ja pikkujoulut13.12.2018 18:00 - Maariankatu 6, 7. krs, PAM 702:n kokoustila

Turun Vasemmistoliiton kunnallistoimikunnan kokous torstaina 13.12. klo 18 PAM 702:n kokoustilassa (os. Maariankatu 6, 7. krs).

Kokouksen jälkeen vietämme pikkujouluja samaisesta osoitteesta löytyvissä sauna- ja oleskelutiloissa. Tarjolla pientä suolaista purtavaa sekä juotavaa.

Lauantai 15.12.2018

Suomi vuoden 1918 jälkeen15.12.2018 13:00 - Turun pääkirjaston studio (os. Linnankatu 2)

SUOMI VUODEN 1918 JÄLKEEN -TILAISUUS

Turun pääkirjaston studiossa lauantaina 15.12. klo 13 alkaen.

Joulukuun 7. päivä tuli kuluneeksi sata vuotta siitä, kun valtionhoitaja P.E. Svinhufvudin esityksestä päätettiin vuoden 1918 väkivaltaisuuksiin syyllistyneiden valkoisella puolella taistelleiden syytesuojasta.

Se merkitsi sitä, että terroriin - summittaisiin teloituksiin ja vankielireillä tapattamiseen - syyllistyneet eivät koskaan joutuneet vastuuseen. Se johti myös vaikenemiseen vuoden 1918 tapahtumista.

Punainen puoli vaiennettiin myös jatkamalla valtioterroria (kansalasioikeuksien rajoittaminen, vankileirit, turvasäilöt, kansalaisten valvonta, ay-liikkeen ja vasemmiston kieltäminen) koko 1920-30 -luvut, aina jatkosodan päättymiseen saakka. Kyse oli sekä vuoden 1918 että sen jälkeisten vuosikymmenten osalta työväenliikkeen tuhoamisyrityksestä.

OHJELMA

Alustus:

"Poliittinen väkivalta, oikeus ja armahdukset vuonna 1918"
Jukka Kekkonen, oikeushistorian professori

Paneelikeskustelu:

Jukka Kekkonen, oikeushistorian professori
Ulla Aatsinki, FT
Tuomas Tepora, dosentti
Johannes Yrttiaho, Turun kaupunginhallituksen jäsen, kaupunginvaltuutettu, FM

Tilaisuuden vetää Turun kaupunginvaltuutettu Elina Sandelin.

Tervetuloa!

Tapahtuman kotisivut