Tarvitaanko Turkuun pormestaria? Vasemmalta-illoissa pureudutaan politiikkaan

Maanantai 11.1.2016 klo 12.07

Tiedote 11.1.2016

Turun Vasemmisto haluaa herätellä keskustelua ajankohtaisista yhteiskunnallisista kysymyksistä. Kaikille avoimet Vasemmalta–illat pyörähtävät käyntiin Panimoravintola Koulun Historian luokassa ensi viikon tiistaina kello 18.

Ensimmäisen Vasemmalta–illan aiheena on Turussakin ajankohtainen pormestarimalli. Tilaisuuden alustajaksi ja asiantuntijavieraaksi saapuvan Tampereen kaupungin apulaispormestari Mikko Aaltosen (vas.) sparraamana lasketaan yhteen pormestarimallin plussat ja miinukset. Illan aikana pyritään löytämään vastaus kysymykseen: tarvitaanko Turkuun pormestaria?

- Kaupungissa tapahtuu tällä hetkellä paljon ja tietenkin myös maan hallituksen tekemä politiikka vaikuttaa Turun tilanteeseen. Vasemmalta-illat on tarkoitettu yhteisen keskustelun areenaksi ja mahdollisuudeksi viivähtää tovi erilaisten ajankohtaisten teemojen äärellä, valottaa Turun Vasemmiston puheenjohtaja Anna Mäkipää.

Alkuvuoden Vasemmalta–illat Panimoravintola Koulun Historian luokassa (helmi- ja maaliskuun tilaisuuksien alustajat / asiantuntijat lyödään lukkoon lähiaikoina):

- Ti 19.1. klo 18-20 Tarvitaanko Turkuun pormestaria? Alustajana Tampereen apulaispormestari Mikko Aaltonen (vas.). Turun nykyhallintomallin niputtaa yhteen Turun kaupunginvaltuutettu, kaupunginvaltuuston 3. varapuheenjohtaja Pirjo Rinne (vas.).

- To 11.2. klo 18-20 Eläkeläisten arki

- To 3.3. klo 18-20 Kaava- ja asuntopolitiikka