Turun Vasemmistoliiton vetoomus kaupunginjohtaja Arvelle (kok): Arkean työehtoshoppailu tuotava kiireelliseen käsittelyyn

Keskiviikko 27.11.2019 klo 8:10

Kaupunginjohtaja Minna Arven (kok) on tuotava kaupunginhallituksen konsernijaoston käsittelyyn Arkean omistajaohjauksen muuttaminen. Tällä hetkellä on kaikki perusteet konsernijaoston kiireellisesti pidettävään ylimääräiseen kokoukseen.

Jos Arve ei tuo viivytyksettä esitystä päättäjien käsittelyyn omistajaohjauksen muuttamiseksi, Arven toiminta aiheuttaa Turulle vahinkoa laajenevina lakkoaaltoina.

JHL:n Arkean työntekijät kysyvät (TS 26.11.2019) julkisuudessa suoralla kysymyksellä Arvelta, miksi Arve haluaa pienentää osaavien ja sitoutuneiden työntekijöiden palkkoja 15-30 prosenttia. Samalla JHL muistuttaa Arkean tehneen voittoa viime vuonna 2,5 miljoonaa euroa.

Jaakko Lindfors
Turun vas. pj.

29.11.2019 7:47  Risto Juhani Kallio

Ikävä kyllä minun pitäisi olla Turku 2029 Säätiö n puheenjohtaja päätti kokouksessa että, Petreliuksen talon kauppa on peruttiin ja se annettiin ymmärtää että se oli väärin tehty talokauppa ja Turku Säätiön hallituksen kokous pidetään yhteyttä omistajaan eli allekirjoittaneeseen, eli Petreliuksen vuumein tahto oli se että Kallio Risto Juhani Turku Heideken 59.poikalapsi kko 1105 Syntymä Turku Suomi Finland perii ja hallinnoi säätiön varoja. T Risto Juhani Kallio 040951 Turku Heideken Suomi Finland