Vasemmistoliiton Turun valtuustoryhmä järjestäytyi uudelleen - valtuustoryhmän puheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti Sara Koiranen

Maanantai 12.6.2023 klo 10.33

Vasemmistoliiton Turun valtuustoryhmä järjestäytyi uudelleen kesäkuun vuosikokouksessaan. Uudeksi valtuustoryhmän puheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti kaupunginvaltuutettu ja kulttuuri- ja nuorisolautakunnan varapuheenjohtaja Sara Koiranen. Varapuheenjohtajana jatkaa kaupunginvaltuutettu, kansanedustaja Timo Furuholm.

“Kiinnostukseni kuntapolitiikkaa kohtaan syttyi ennen kaikkea kulttuurialan ja opiskelijoiden asialla, ja nämä sisällöt ovat edelleen sydäntäni lähellä. Jatkossakin haluan tehdä kaikkeni kaikkien turkulaisten tasa-arvon ja hyvinvoinnin sekä puhtaan luonnon eteen. Menneet kaksi vuotta kuntapolitiikassa ovat olleet hedelmällisiä, ja kiitän valtuustoryhmää saamastani luottamuksesta tähän tehtävään”, Koiranen toteaa.

Koiranen on turkulaislähtöinen ensimmäisen kauden kaupunginvaltuutettu. Aikaisemmalta koulutukseltaan hän on Turun yliopiston yleisestä kirjallisuustieteestä valmistunut filosofian maisteri. Koiranen suorittaa parhaillaan toista tutkintoaan Taideyliopiston Teatterikorkeakoulussa dramaturgian ja näytelmän kirjoittamisen oppiaineesta. Ennen valtuustoon valintaansa hän on toiminut aktiivisesti Turun yliopiston ylioppilaskunnan edustajistossa, ja vaikuttaa nykyään opiskelijapolitiikassa Taideyliopiston ylioppilaskunnan edustajiston puheenjohtajana.

“Odotan innolla seuraavaa kahta vuotta kaupunginvaltuustossa. Vasemmistoliitto saa tärkeän ja odotetun apulaispormestarin paikan, ja pääsemme vaikuttamaan keskeisiin vasemmistolaisiin teemoihin, eli hyvinvoinnin, kulttuurin, nuorison ja liikunnan sisältöjen valmisteluun ja toimeenpanoon. Haluamme ryhmänä edistää eri alueiden palveluita, kuten uimahallia Itä-Turkuun. Itselleni erityisen tärkeitä päätöksentekoon tulevia kysymyksiä on muun muassa Österbladin tontin kohtalo”, kertoo Koiranen.

LISÄTIEDOT JA HAASTATTELUPYYNNÖT:

Sara Koiranen