Mervi Uusitalo-Heikkinen ja Claire Bell Turun Vasemmistoliiton johtoon

Lauantai 7.10.2023 klo 18.45

Turun Vasemmistoliitto piti syyskokouksensa lauantaina 7.10.2023. Kokouksessa valittiin puheenjohtajat sekä uusi kunnallistoimikunta vuodelle 2024. Puheenjohtajaksi valittiin Mervi Uusitalo-Heikkinen (äänin 38-13) ja varapuheenjohtajaksi Claire Bell (äänin 34-17). Molemmissa vaaleissa vastaehdokkaana oli Taimi Linna.

Kunnallistoimikunnan varsinaisiksi jäseniksi valittiin (aakkosjärjestyksessä) Nina Artesola, Joonas Jormalainen, Aarni Koivisto, Maija Lehmuslehto, Taimi Linna, Rauni Niinimäki, Otso Norblad, Risto Rinne, Marianne Uusaho ja Mikko Waltari. Varajäseniksi valittiin Otto Granqvist, Tauno Hovirinta, Jenni Jäntti, Jukka Oksa ja Joel Törrönen.

Uusitalo-Heikkinen on 51-vuotias turkulainen luokanopettaja ja pitkänlinjan kuntapoliitikko. Hän toimii tällä hetkellä kaupunginhallituksen varajäsenenä ja varavaltuutettuna. Hän on ollut kaksi kautta Turun Vasemmistoliiton varapuheenjohtajana.

”Tarvitsemme aktiivista ja sitoutunutta työtä turkulaisten hyvinvoinnin eteen. Aion tehdä hartiavoimin töitä, jotta saamme saatettua kuntalaisten tietoon hyvät vasemmistolaiset tavoitteemme ja kuulemme kentän ääntä. Vasemmistoliitto kuuluu päätöksenteon keskiöön niin kunnallisjärjestönsä kuin valtuustoryhmänsä turvin. Kiitos luottamuksesta!” toteaa Mervi Uusitalo-Heikkinen.

Claire Bell on 41-vuotias psykiatrinen koulusairaanhoitajaTurun alakouluissa. Hän toimii Varsinais-Suomen Vasemmistoliiton piirihallituksessa ja on vastavalittu puolueosastonsa TerVas ry:n puheenjohtaja.

”Olen kiitollinen ja innoissani valinnastani Turun Vasemmistoliiton varapuheenjohtajaksi. Mielestäni kaikilla täytyy olla oikeus hyvään elämään ja osallisuuteen yhteiskuntaluokasta tai asuinalueesta riippumatta. Olen varma, että pääsemme nyt hyvässä yhteistyössä koko vasemmistoliiton kentän kanssa edistämään yhteisiä päämääriämme. Uskon, että yhteistyössä on voimaa!” sanoo Claire Bell.