Turun Vasemmistoliiton edustajistolta spontaani tuen ilmaus liikenneministeri Kyllöselle

Torstai 22.11.2012 - Elias Laitinen

Turkulaiset vasemmistoaktiivit puhkesivat spontaanisti raikuviin aplodeihin, kun Turun Vasemmistoliiton syyskokouksessa 22.11. nostettiin esiin liikenneministeri Merja Kyllösen toiminta. Turkulaiset arvostavat liikenneministerin ryhdikästä toimintaa maan liikennepolitiikan uudistamisessa ja pitävät esimerkillisenä tapaa, jolla ministeri on ajanut kansan antaman valtakirjan turvin liikennepolitiikkaa ”maan viimeiseksi virkamieslinnakkeeksi” tituleeratussa liikennehallinnossa. Vasemmistoaktiivit toivovat ministerille voimia ja rohkeutta jatkaa tärkeässä työssään valitsemallaan linjalla ja luottavat täysin siihen, että niin varsinaissuomalaisille tärkeä 8-tie kuin muutkin liikennehankkeet saadaan ministerin ohjauksessa toteutettua parhaalla mahdollisella tavalla.

Syyskokouksessa keskusteltiin lisäksi menneistä kunnallisvaaleista sekä ensi vuonna puoluekokouksessa linjattavasta Vasemmiston toiminta kohti 2020-lukua -tulevaisuusasiakirjasta puoluesihteeri Sirpa Puhakan alustuksen pohjalta.

Turun Vasemmistoliitto hyväksyi ensi vuodeksi toimintasuunnitelman ja talousarvion. Niukasta vaalitappiosta huolimatta turkulaiset vasemmistoaktiivit katsovat tulevaisuuteen iloisen luottavaisesti ja lähtevät ensi vuonna laajentamaan toimintaansa erityisesti Turun lähiöissä sekä tiivistämään yhteistyötään ammattiyhdistysliikkeen ja kansalaisjärjestöjen kanssa.

Avainsanat: tiedotteet, eduskunta, uutiset